سازمان  اورژانس   پیش بیمارستانی استان
۱۴۰۳/۱۰/۳
مسئول امور مالی
 شرح وظایف
 

1- تطبیق کلیه پرداختها با قوانین و مقررات مالی و معاملاتی دولت
2- تامین اعتبار در ذیل مراحل خرج با رعایت کامل سقف اعتبار مصوب و تخصیص و عدم ایجاد تعهد مازاد براعتبار
3- مطالعه قانون بودجه و ضوابط اجرای بودجه سالیانه و رعایت بند های آن در فرآیندهای مالی واحد
4- نظارت کنترل و بررسی کلیه اسناد مالی قبل از صدور چک پرداخت به لحاظ نداشتن مغایرتهای احتمالی
5- اطمینان کامل از نحوه واریز وجه به حساب ذینفعان وفق ماده31 آیین نامه مالی ومعاملاتی
6- کنترل سقف تنخواه کارپردازای و انجام تسویه حساب سه ماهه آن و تسویه حساب سالیانه با کارپردازان و واحد تدارکاتی
7- آشنایی کامل با قوانین و مقررات وبخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی و تصویب نامه های هیات وزیران
8- تسلط کامل بر آیین نامه های مالی و معاملاتی و بندهای آن
9- آشنایی کافی با قوانین کار و تامین اجتماعی و بخشنامه های جدید آن به منظور پیگیری امور بیمه و شرایط پرسنل قانون کاری
10-کنترل و نظارت در ارسال به موقع لیست کسورات بیمه ، تامین اجتماعی و سایر کسوردر بازه زمانی مشخص شده به منظور جلوگیری از جرائم تامین اجتماعی (بیمه تا دو ماه)
11- پیگیری واریز به موقع چک های کسورات بانکها واجرائیات محاکم قضایی
12- پیگیری ارسال به موقع گزارشات مالی و بررسی صحت ودقت این گزارشات قبل از ارائه به مقامات ارشد در واحد و ستاد
13- نظارت بر فرآیند خرید کالا و میزان موجودی انبار قبل از امضاء درخواستهای خرید
14- پیگیری اخذ مجوزهای لازم در خصوص خریدهای غیرمصرفی (تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی ،کامپیوتر و سایر اقلام مورد نیاز ....) قبل از انجام فرآیند خرید
15- پیگیری و مکاتبه در خصوص دریافت گواهی انجام کارها از ارادات هم سطح و ارجاع ان به کارشناسان مربوطه جهت انجام محاسبات
16- بررسی و کنترل کلیه قرارداهای منعقده با ذینفعان وفق ماده 71 و72 آیین نامه مالی و معاملاتی در سقف اعتبار مورد نیاز ، نحوه و شرایط پرداخت با همکاری واحد امور قراردادها و امور اداری مرکز
17- نظارت و کنترل کلیه پرداخت صورت وضعیتها وهماهنگی با ناظرین جهت بررسی در صورت لزوم
18- پیگیری انجام تسویه حساب با شعب تامین اجتماعی در خصوص لیستهای بیمه ارسالی پرسنلی به منظور جلوگیری از اعمال جرائم بعد از آن
19- اخذ تسویه حسابهای پرسنلی - تحویل کامل اموال و دارایی های تحویلی و مفاصا حساب بیمه کلیه قراردادهای تأمین نیروی انسانی به منظور جلوگیری از جرائم ناشی از آن

23- تهیه تراز عملیات مالی به صورت ماهیانه و سالیانه و کنترل و اطلاع کامل از وضعیت تراز مالی و آنالیزشرایط مالی واحد از طریق تراز برای مدیران ارشد واحد وستاد در صورت لزوم
24- نظارت و کنترل نحوه استفاده از سرفصل حسابها به منظور رعایت کامل و تطبیق هزینه ها به حساب کل - معین و جزء معین مربوطه در هنگام تأیید سند شناسایی یا پرداخت
25- تهیه وتنظیم صورت مغایرت بانکی کلیه حسابهای بانکی تا پنجم هرماه و ارسال آن به مدیریت امور مالی ستاد

27- نظارت برتهیه و تنظیم به موقع لیست پرداختهای پرسنلی (کارانه - اضافه کار - حق الزحمه حقوق و سایر صورت وضعیت قراردادها و غیره) تا دهم هر ماه
28- تقسیم وظایف نظارتی و هماهنگی در بین کارکنان حوزه مالی به منظور اجرای صحیح امور محوله
29- نظارت و کنترل به منظور حفظ و نگهداری اموال و دارایی های موسسه وفق بند 91 و92 آیین نامه مالی ومعاملاتی
30- برنامه ریزی به منظور تجزیه و تحلیل های ترازنامه و سود وزیان و صورت منابع و مصارف واحد
31- همکاری وهماهنگی و پیگیری موارد درخواستی حسابرس مستقل هیات امناء و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز حسابرسی سالیانه و تهیه صورت های مالی واحد مستقل با هماهنگی ستاد
32- آنالیز وتجزیه وتحلیل بخشنامه ها ودستورالعمل های ابلاغی جدید و انتقال به پرسنل حوزهای مرتبط مالی و نظارت براجرایی نمودن آنها در مراحل بعدی آن
33- پیگیری تسویه حساب پیش پرداختها ،علی الحسابها ،قراردادهاو سایر بدهی و مطالبات با همکاری سایر واحدهای مرتبط
34- ثبت به موقع ضمانت نامه ها و سپرده های شرکتها و اشخاص نزد واحد و نظارت بر تمدید مهلت قانونی و یا ضبط آنها در موعد مقرر
35- همکاری با مدیر امور مالی و سایر واحدهای امور مالی جهت عملیات بستن به موقع حسابها و تهیه صورتهای مالی وارائه گزارشات در طی دوره مالی
36- کنترل اصالت قانونی مدارک و مستندات پیوست سند حسابداری و صحت مبالغ وعدم قلم خوردگی و مخدوش بودن آنها و تطبیق پرداختها باقوانین و مقررات و آیین نامه مالی ومعاملاتی ،استانداردهای حسابداری بخش عمومی و رویه های موجود به صورت مستمر
37- کنترل صحت محاسبات مربوطه به دریافت و پرداخت واحد
38- کنترل مدارک ومستندات ضمیمه اسناد از نظر کفایت مدارک مثبته وصحت محاسبات ،جمع تعدادی وریالی فاکتور با خلاصه اسناد و جمع روکش سند مالی
39- تایید وامضاء اسناد مالی پس ازانجام کلیه مراحل و کنترل های لازم
40- ارجاع به موقع اسناد مالی در فاصله زمانی تعیین شده جهت رویت وتایید نهایی اداره نظارت و پایش عملکرد و اعتبارات مدیریت امور مالی و انجام فرایند بایگانی اسناد در واحد یا ستاد به طور صحیح

 
تاریخ به روز رسانی: 1402/01/28
تعداد بازدید: 2042

آدرس:شهركرد،فلكه جهاد،بلوار انقلاب،روبروي سازمان فني و حرفه اي،سازمان اورژانس پيش بيمارستاني چهارمحال و بختياري
كد پستي: 8851678971
تلفن:     03832229711 
      دورنگار:03832243566      
تاریخ بروز رسانی 1403/10/03
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal