• تاریخ انتشار : 1405/03/30 - 10:40
  • تعداد بازدید : 18
  • تعداد بازدیدکننده : 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مجازات حبس برای مزاحم تلفنی اورژانس؛

توصیه می گردد، خانواده‌ها، به‌ویژه والدین، کودکان و نوجوانان را نسبت به عواقب تماس‌های مزاحم با شماره‌های امدادی آگاه کنند. اورژانس برای نجات جان انسان‌هاست؛ اشغال خطوط امدادی، می‌تواند فرصت طلایی نجات یک بیمار یا مصدوم را از بین ببرد.

مجازات حبس برای مزاحم تلفنی اورژانس؛

 ثبت بیش از ۵۰۰ تماس مزاحم در یک سال

به گزارش مرکز روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ، دکتر نرگس عسگری از مجازات حبس برای مزاحم تلفنی اورژانس خبر داد .

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت:  فردی که در طول سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۰۰ بار برای مرکز ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی استان چهارمحال و بختیاری ایجاد مزاحمت تلفنی کرده بود، با پیگیری‌های قانونی و صدور حکم قضایی به حبس محکوم شد.

مدیر حوادث دانشگاه افزود: تماس‌های مکرر و غیرضروری این فرد، علاوه بر اشغال خطوط ارتباطی، موجب اختلال در روند پاسخگویی به بیماران و حادثه ‌دیدگان واقعی شده و می‌توانست جان افراد نیازمند خدمات فوری را به خطر اندازد.

وی افزود:مزاحمت تلفنی با اورژانس؛ شوخی خطرناکی است ، که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند چرا که اورژانس ۱۱۵ یکی از مهم‌ترین حلقه‌های نجات بیماران و مصدومان است و هر ثانیه تأخیر در برقراری ارتباط می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد و تماس‌های کاذب و مزاحمت‌های تلفنی، باعث اشغال خطوط، اتلاف وقت کارشناسان و تأخیر در اعزام نیروهای امدادی می‌شود.

شیوندی مسئول بازرسی و واحد رسیدگی به شکایات اورژانس نیز به مزاحمان تلفنی اورژانس هشدار داد وگفت: اشغال خطوط امدادی، می‌تواند فرصت طلایی نجات یک بیمار یا مصدوم را از بین ببرد وبا متخلفان برخورد جدی می گردد.

  لازم به ذکر است ،بر اساس قوانین کشور، ایجاد مزاحمت برای خطوط امدادی و خدماتی جرم محسوب شده و مرتکبان علاوه بر پرداخت خسارت، با مجازات قانونی از جمله حبس مواجه خواهند شد. لذا توصیه میگردد تنها در مواقع ضروری با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و افراد  از تماس‌های تفریحی یا آزمایشی با اورژانس خودداری کنند، همچنین  در هنگام تماس، اطلاعات دقیق و صحیح از محل حادثه و وضعیت بیمار ارائه داده شود .

توصیه می گردد، خانواده‌ها، به‌ویژه والدین، کودکان و نوجوانان را نسبت به عواقب تماس‌های مزاحم با شماره‌های امدادی آگاه کنند. اورژانس برای نجات جان انسان‌هاست؛ اشغال خطوط امدادی، می‌تواند فرصت طلایی نجات یک بیمار یا مصدوم را از بین ببرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 12322
کلمات کلیدی