ثبت ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس در اردیبهشتماه1405
ثبت ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس در اردیبهشتماه/ تلاش شبانهروزی برای نجات جان هموطنان
به گزارش مرکز روابط عمومی اورژانس استان، دکتر نرگس عسگری از ثبت ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس در اردیبهشتماه سال جاری خبر داد.سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت:بر اساس آمار، در ماه گذشته در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس استان برقرار شده است که از این تعداد، ۳ هزار و ۷۳۷ مورد منجر به اعزام مصدومان وبیماران گردیده است.
مدیر حوادث دانشگاه بیان داشت: کارشناسان مرکز ارتباطات وپزشکان مشاور مرکز اورژانس استان با ارائه ۱ هزار و ۵۲۵ مشاوره تلفنی تخصصی، یاریرسان تماسگیرندگان در شرایط اضطراری بودند.وی گفت: هزار و ۱۸ مورد از اعزام ها، مربوط به حوادث مرتبط با حمل ونقل وتصادفات بوده و816 مورد مربوط به حوادث غیر مرتبط با حمل ونقل بوده واز کل بیماران اعزامی ۲۴۷ مورد مربوط به بیماری های قلبی و 128 مورد مربوط به بیماری های تنفسی بوده است.دکتر عسگری در ادامه با بیان اینکه ،متأسفانه، بخشی از ظرفیت پاسخگویی مرکز ارتباطات در این بازه زمانی صرف ۱ هزار و ۲۸۷ مورد مزاحمت تلفنی شده است گفت: این امر میتواند موجب کندی در پاسخدهی به مددجویان واقعی گردد.سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ومدیر حوادث دانشگاه در پایان، ضمن قدردانی از تلاشهای خستگیناپذیر تمامی پرسنل مرکز ارتباطات و کارکنان اورژانس 115 استان گفت: ایستادگی و حضور شبانهروزی تکتک شما همکاران ارجمند در کنار مردم، ضامن امنیت سلامت جامعه بوده و مجاهدت شما در لحظات بحرانی ، برگ زرینی در تاریخ خدمترسانی استان می باشد و خداوند متعال را بابت داشتن چنین سرمایههای متعهدی شاکریم.---